De bladeren vallen van de bomen en de kracht van de zon neemt af. Nu de herfst begint heeft jouw klant andere wensen en behoeften dan in de zomer. Wat kun je als beautyondernemer voor je klant doen in het najaar?

 

Als beautyondernemer met je klanten aan de slag in het najaar

Als expert in de beautybranche weet je als geen ander wat zon, zee en strand doen met de huid. Pigmentvlekken, vochttekort en rimpels duiken in het najaar op als gevolg van zonschade, te weinig hydratatie en andere voeding. Gelukkig weet jij ook wat je voor je klant kan betekenen en pas je jouw aanbod aan aan de seizoenen.

Deze behandelingen zijn populair in het najaar

Met stip op 1: de peelings! Omdat de zon niet zo sterk ik, kan je nu een peelingkuur inzetten. De huid kan in het najaar goed herstellen en zo bereid je haar weer voor op het voorjaar. Ook laserbehandelingen en microneedling zijn populair in de herfst en winter. Eigenlijk vanwege dezelfde reden als bij de peelings. De huid krijgt meer rust om te herstellen, wat de aanmaak van nieuwe cellen ten goede komt.

Vetbevriezingskuren zijn ook populair in het najaar Summer bodies are made in the winter zeggen ze toch, waarom zou jij hier niet op in spelen?

Hoe laat je jouw expertise zien aan je klant?

Nu je weet waar je op kan focussen, is de volgende vraag: hoe laat je dit aan je klanten zien? Je wilt niet alleen maar droge posts plaatsen over de kuur zelf of over de laserbehandeling. Beter is om te vertellen wat het je klant oplevert en waarom het najaar hét moment is om aan je huid te werken.

Dit kun je doen met:

  • Reviews van andere klanten
  • Voor- en nafoto’s
  • Uitleg waarom je nu juist voor bepaalde behandelingen kiest
  • Posts waarin je vertelt wat het je klant brengt om aan haar huid te werken in het najaar.
  • De pijnpunten van de klant beschrijven.
  • Schets een casus waarom die ene klant nu precies kwam en wat het heeft gebracht voor haar

 

Zorg voor afwisseling in je content en blijf je klant inspireren!

Hoe je dit doet bepaal je natuurlijk helemaal zelf. Kies voor Reels, posts, stories en vergeet ook zeker je mailinglijst en je blog niet. Op deze manier bied je gevarieerde content aan die jouw ideale klant aanspreekt.

NIEUW: Instagram B.A.S.I.C.

Vind je het lastig om overzicht en structuur in je content aan te brengen? Dan heb ik goed nieuws voor je! Binnenkort lanceer ik mijn eigen Contentplanner in combinatie met 4 webinars. Deze complete training heet Instagram B.A.S.I.C en biedt je alles wat je moet weten om te stralen op social media:

Basis

Aandacht

Structuur

Inspiratie

Creatie

Je leert alles over het plannen van je berichten en het structureren van je onderwerpen. In je eigen, door mij ontworpen Content Planner. Een heerlijke start voor 2022! Zo heb je altijd inspiratie bij de hand en werk je structureel aan groeiende zichtbaarheid op Instagram.

Begin December kan jij jouw plekje in deze unieke training claimen zodat je zeker weet dat jij erbij bent in januari.

Schrijf je voor de wachtlijst 1:1 coaching voor hele scherpe aanbiedingen & extra bonussen!

 

Bedankt voor je inschrijving voor de wachtlijst!

Schrijf je voor de wachtlijst groepscoaching voor hele scherpe aanbiedingen & extra bonussen!

 

Bedankt voor je inschrijving voor de wachtlijst!

Schrijf je in voor jouw maandelijkse dosis inspiratie en straal als ondernemer op Instagram!

Bedankt voor je inschrijving!

Bedankt voor je aanvraag!

Stuur een bericht
1
Heb je een vraag? App gerust!
Heb je een vraag over mijn aanbod of wil je iets anders vragen? Stuur me gerust een WhatsApp bericht.